1. Cinema
  2. Video games

"World of WE", ή αλλιώς μπείτε στον κόσμο του WE ακόμα και αν τεμπελιάζετε στον καναπέ!

Εξώστης



Ο Πολυχώρος WE μας συστήθηκε το 2015. Πρόσφατα αποφάσισε να μας 'προσκαλέσει' ξανά με έναν διαφορετικό τρόπο.


Όταν άκουσα το Σάκη να μου λέει ότι 'ετοιμάζω τη gamified version' του πολυχώρου, συνέχιζα να πίνω το ζεστό καφέ μου – χειμώνας δε – με ενθουσιασμό…για τον καφέ μου… γιατί για αυτό που μου είπε…κενό!

Πείσμωσα όμως και τώρα που το "World of WE" είναι διαθέσιμο, είπα να τα μάθω όλα!


Του ζήτησα συνέντευξη, δέχθηκε. Με τον όρο βέβαια να την κρατήσουμε '8 bit' (?!?!)… Μου εξήγησε «απλή, σύντομη, χωρίς φαντεζί και περιττά»


Σάκη, έξω έχει 40 βαθμούς, είναι Αύγουστος, στην πόλη, με δύο κουβέντες, τι έχει συμβεί;

Το 'WE' πλέον είναι επισκέψιμο στον ψηφιακό κόσμο, με έντονο gaming στοιχείο.


Δεν βοηθάς!

Φαντάσου μια ψηφιακή τρισδιάστατη αναπαραγωγή του Πολυχώρου, μέσα στην οποία όχι μόνο μπορείς να περιηγηθείς και να τον γνωρίσεις αλλά και να 'παίξεις' με διάφορες από τις πραγματικές μας δραστηριότητες.


Ποιες είναι αυτές;

Προς το παρόν, skateboard, inline – skates, ski&snowboard και αναρρίχηση!


Πως προέκυψε όλο αυτό;

Το Νοέμβριο του '20 συντόνισα ένα σεμινάριο της Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, όπου εκεί παρουσιάστηκε μια εξαιρετική πρακτική! Νέοι από το Parnu της Εσθονίας, μη μπορώντας να πάνε στο Κέντρο Νεολαίας τους, λόγω του lockdown, το δημιούργησαν α π ό μ ό ν ο ι τ ο υ ς στον ψηφιακό κόσμο του Roblox! Έτσι είχαν τη δυνατότητα να μη χάσουν την επαφή μεταξύ τους, να συνεχίσουν να είναι δραστήριοι αλλά κυρίως να αναλάβουν ένα project από το μηδέν και συνεργατικά, δημιουργικά, με ενθουσιασμό να το ολοκληρώσουν! Υπέροχο ε;


Οπότε;

Οπότε ξεκίνησα και εγώ, μη έχοντας απολύτως καμία ιδέα, να 'δημιουργώ' το WE ψηφιακά.


Πως ήταν η διαδικασία αυτή;

Απόλυτα ανταποδοτική! Αν εξαιρέσεις στιγμές όπου στις 06.30 το πρωί προσπαθούσα να βρω πως να στρογγυλέψω τη γωνία από ένα 'τούβλο', η διαδικασία ολόκληρη ήταν μια ατελείωτη μάθηση για εμένα, με όλο τον ενθουσιασμό και τις απογοητεύσεις που μια τέτοια περιλαμβάνει.


Πες μας και άλλες χαρακτηριστικές στιγμές!

Πολλές! Κάποια στιγμή με προσέγγισε μια φίλη – αφού είχα συνοπτικά αναφερθεί στο project – και μου είπε "Σάκη, πολύ μπροστά…ο Βαλετσιάγκας παρουσιάζει τη φθινοπωρινή του collection με gamification"!


Ο ποιος; Ααα! Road-blocks και dead-ends;

Πέρα από αρκετές φορές όπου 'ξεφούσκωσα' γιατί η δημιουργικότητα μου εξατμιζόταν, όταν άρχισα να αναζητώ developer από σχετικά site, ήταν πολύ εύκολο να πέσω σε scammers. Στάθηκα τυχερός και πλέον έχω έναν συνεργάτη από τον Καναδά με τον οποίο ολοκληρώσαμε την v1 του παιχνιδιού. Η v2 είναι ήδη στα σκαριά.


V2, άρα υπάρχουν σχέδια για το μέλλον;

Κοίτα προς το παρόν επιθυμούμε απλά ο κόσμος που μας γνωρίζει να μπορεί να μας 'επισκεφτεί' και να του λείπουμε όσο λιγότερο γίνεται, ενώ όσοι δε μας γνωρίζουν να έχουν τη δυνατότητα να μας 'ανακαλύψουν' πριν έρθουν, με ένα τρόπο συμμετοχικό και ενεργό, όχι απλά, πχ., διαβάζοντας 5 γραμμές σε ένα site. Θα μπορούν ακόμα και να συνομιλήσουν, μέσα στο παιχνίδι, με κάποιον που παίζει μαζί τους εκείνη την ώρα και έχει επισκεφτεί και πραγματικά το χώρο και, πχ., να πάρουν μια αντικειμενική άποψη για τις δραστηριότητες! Για να γίνει αυτό, πρέπει το παιχνίδι να μην έχει bugs, να είναι απόλυτα λειτουργικό, ελκυστικό και διόλου πολύπλοκο. Δουλεύουμε πάνω σε αυτό. Αν πετύχουμε, να είσαι σίγουρη ότι έχουμε πολλές ιδέες, από τουρνουά μέχρι live streaming συναυλιών. Αλλά είναι νωρίς να συζητάμε για αυτά.


Σαν να έχει παίξει η πανδημία το ρόλο της.

Η αλήθεια είναι πως αν δεν ήμουν κλεισμένος όπως όλοι μας, δεν θα είχα ποτέ το χρόνο να ασχοληθώ με κάτι τέτοιο.


Άρα λειτούργησε ευεργετικά;

Τι να πω, θα προτιμούσα – εξυπακούεται - απλά να μην είχε συμβεί η πανδημία, η οποία δημιούργησε πολλές πληγές ακόμα και σε ψυχολογικό επίπεδο. Στρατιές ανθυπο-celebrities μας σκότιζαν το μυαλό για το πως μπορούμε, εκμεταλλευόμενοι (!) τον εγκλεισμό να γίνουμε 'καλύτεροι άνθρωποι' (το στομάχι μου…) φουρνίζοντας μακαρόνια ή παίζοντας μπάσκετ με χαρτιά υγείας, με υπόβαθρο σπίτια με αυλές και γυμναστήρια. Ο κόσμος όμως πραγματικά χρειάζεται επούλωση πληγών, όχι υποδείξεις life coaching απύθμενης ανοησίας. Για μένα λοιπόν ήταν μέσο για την επούλωση των δικών μου πληγών, αυτή η διαδικασία και το αποτέλεσμα της.


Κάτι τελευταίο;

Κοίτα, το gamification πλέον θα είναι παντού. Όχι μόνο στις collection οίκων υψηλής ραπτικής, αλλά και στην εκπαίδευση, στην εργασία, στη διασκέδαση. Είναι ένα εργαλείο όμως και όπως με ένα σφυρί μπορείς να καταστρέψεις έναν ωραίο τοίχο ή να τοποθετήσεις έναν πίνακα ζωγραφικής, έτσι και το gamification μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για λάθος σκοπούς. Εμείς, πάντως, δε θέλουμε κανέναν και καμία – πόσο μάλλον νέα παιδιά – κολλημένους στην οθόνη ενός υπολογιστή! Σας θέλουμε στο χώρο μας να περάσουμε καλά με τις δραστηριότητες μας. Απλά, όταν αυτό δεν είναι εφικτό, επισκεφτείτε μας ψηφιακά μέχρι να ανταμώσουμε!



Links:


Α) Το παιχνίδι: https://www.roblox.com/games/7083942617/World-of-WE-v1 Θα χρειαστεί να φτιάξτε λογαριασμό (πολύ σύντομα) στο Roblox και να διαβάστε το description!


B) Video teaser/guide για το παιχνίδι: https://www.facebook.com/weskg.gr/videos/524464508765674