1. Mind the art
  2. Θέατρο

Ακούσατε ακούσατε...Ο Ρομπέν των δασών - Η αληθινή ιστορία είναι εδώ

της Κατερίνας Ράβναλη


Η Δέσποινα Καλπενίδου κρύβεται πίσω από τον κουκλοθίασο Redicolo.Μας αποκάλυψε τα πάντα για την νέα τους παράσταση ''Ρομπέν των δασών - Η αληθινή ιστορία'', για το Redicolo, για τον εαυτό της και για πολλά άλλα.





Ρομπέν των δασών - Η αληθινή ιστορία. Ποια η διαφοροποίηση από τις άλλες ιστορίες που κυκλοφορούν; Τι κάνει την δικιά σας, ''αληθινή ιστορία''; Ποια είναι η έννοια της αληθινής ιστορίας; Πόσο σημαντικό είναι να ξέρουν οι θεατές ότι ακούν την αληθινή ιστορία;



Ο Ρομπέν του κουκλοθιάσου redicolo, βαθιά επηρεασμένος από τον έντονο ατομικισμό της εποχής μας, πολεμάει μόνος του, χωρίς συντρόφους, έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του και πιστεύει ότι μπορεί να σώσει όλον τον κόσμο χωρίς βοήθεια από κανένα. Όλοι στηρίζονται σε αυτόν γιατί στο μυαλό των πρωταγωνιστών, αλλά και των θεατών, ο Ρομπέν σίγουρα θα τα καταφέρει, όπως γίνεται συνήθως στα παραμύθια. Ο Ρομπέν όμως στο έργο μας δεν τα καταφέρνει και αυτή είναι η σημασία του υπότιτλου "η αληθινή ιστορία": ότι έτσι συμβαίνει συνήθως στη ζωή όταν κάποιος παλεύει μόνος. Αν εκείνος ο παλιός γνωστός Ρομπέν τα κατάφερνε, αυτό οφειλόταν και στους συντρόφους του, όχι μόνο στον ίδιο. Σήμερα που η συλλογικότητα γίνεται όλο και δυσκολότερη, ο Ρομπέν, αλλά και τα παιδιά, είναι σημαντικό να αντιληφθούν ότι χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλο περισσότερο από ποτέ.




Στην παράσταση σας ο Ρομπέν μετατρέπεται σε αντιήρωα; Σε όλα τα παραμύθια υπάρχει ως πρωταγωνιστής ένας ήρωας. Στην παράστασή σας γίνεται αντιήρωας. Πως λειτουργεί αυτό στους μικρούς θεατές; Ποιος είναι ο στόχος σας κάνοντας αυτή την τομή;


Στην αρχή της παράστασης αφήνουμε τα παιδιά να πιστέψουν ότι θα δουν ένα συνηθισμένο παραμύθι με πρωταγωνιστή έναν ήρωα με όλα τα γνωστά χαρακτηριστικά. Σταδιακά όμως αποκαλύπτονται τα ελαττώματα που τον καθιστούν αντιήρωα, μέχρι την τελική μονομαχία όπου ο Ρομπέν χάνει. Φυσικά τα παιδιά δεν περιμένουν με τίποτα κάτι τέτοιο, όμως αυτό ακριβώς είναι ο στόχος μας. Μέσω αυτού του ξαφνιάσματος, θέλουμε να φέρουμε τα παιδιά αντιμέτωπα με το ενδεχόμενο να χάνει ο καλός και να μπορέσουμε να θέσουμε διάφορους προβληματισμούς. Γιατί έχασε ο Ρομπέν; Τι μπορούν να κάνουν τώρα οι χωρικοί για να απαλλαγούν από τον άδικο βασιλιά; Κατά πόσο έχουμε ανάγκη τελικά τους ήρωες; Είναι θεμιτό να βασιζόμαστε σε αυτούς για να λύσουμε τα προβλήματά μας;



Οι κούκλες που χρησιμοποιείτε στην παράσταση είναι ανθρώπινου μεγέθους. Πως αντιδρούν τα παιδιά σε αυτό;


Σίγουρα το μέγεθος των κουκλών είναι από τα εντυπωσιακά στοιχεία της παράστασης και τα παιδιά ενθουσιάζονται από την πρώτη στιγμή. Στην αρχή του έργου εμφανίζονται πίσω από το παραβάν-σκηνικό, ώστε να υπάρχει μία σχετική απόσταση από τα παιδιά και να διασφαλίσουμε ότι δεν θα φοβηθεί κάποιο παιδί λόγω του μεγέθους. Στην πορεία και καθώς τα παιδιά εξοικειώνονται, οι κούκλες έχουν δράση και μπροστά από το παραβάν και σε αρκετές στιγμές πλησιάζουν πολύ τα παιδιά και τους δίνουν την δυνατότητα να τους μιλήσουν στο αυτί ή να τις αγγίξουν... Αυτό είναι κάτι που απολαμβάνουν πολύ τα παιδιά και τα πρόσωπά τους φωτίζονται από χαρά!




Οι παραστάσεις σας βασίζονται σε αλληλεπίδραση με το κοινό. Πρακτικά η αλληλεπίδραση αυτή είναι γόνιμη; Τα παιδιά ψυχαγωγούνται και μαθαίνουν καλύτερα μέσω μιας αλληλεπιδραστικής παράστασης και όχι όπως αυτές που ξέρουμε του ''κλασσικού'' θεάτρου;


Εύκολα μπορεί να παρατηρήσει κανείς στις παιδικές παραστάσεις πόσο αρέσει στα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά σε αυτό που βλέπουν. Και αν συγκρίνει κανείς το θέατρο με πιο παθητικές δραστηριότητες όπως η τηλεόραση για παράδειγμα, φαίνεται ακόμα καλύτερα γιατί αυτή η δυνατότητα να επηρεάσουν αυτό που συμβαίνει τα συναρπάζει. Τα παιδιά έχουν ανάγκη τη διάδραση κι αυτό μας δίνει την ευκαιρία να την χρησιμοποιήσουμε στις παραστάσεις μας και να την αξιοποιήσουμε για παιδαγωγικούς σκοπούς. Μας ενδιαφέρει να προκαλέσουμε τη σκέψη τους, τους ζητάμε να πάρουν θέση σε διάφορα ζητήματα και το στοίχημα είναι να καταφέρουμε να κινητοποιήσουμε και να ενεργοποιήσουμε ακόμα και τα πιο ντροπαλά παιδιά να πουν τη γνώμη τους. Οι κούκλες βοηθάνε πολύ σ' αυτήν την κατεύθυνση, καθώς τα παιδιά τις εμπιστεύονται εύκολα και θέλουν να επικοινωνήσουν μαζί τους.




Έχετε συνθέσει μουσική ειδικά για τον Ρομπέν των Δασών. Η μουσική αυτή παίζεται ζωντανά κατά την διάρκεια της παράστασης. Για ποιο λόγο κάνατε αυτή την επιλογή; Η χρήση ''έτοιμης'' μουσικής (από cd) τι διαφορετικό προσφέρει κατά την γνώμη σας;


Το αν θα επιλέξει κανείς να χρησιμοποιήσει έτοιμη μουσική ή θα γράψει πρωτότυπη μουσική έχει να κάνει καθαρά με τις ανάγκες της κάθε παράστασης. Για τον Ρομπέν θέλαμε κάποια τραγούδια που σίγουρα δεν θα μπορούσαμε να βρούμε έτοιμα. Ακόμα και να τα βρίσκαμε όμως, πάλι θα επιλέγαμε ζωντανή μουσική, καθώς ό,τι συμβαίνει στη σκηνή θέλουμε να δημιουργείται εκείνη τη στιγμή από τους ηθοποιούς – μουσικούς – κουκλοπαίκτες μέσα σε ένα παιχνίδι θεάτρου. Επιπλέον, η ζωντανή μουσική εξυπηρετεί την ευελιξία που μας ενδιαφέρει να έχει η παράσταση καθώς θέλουμε να μπορεί να ταξιδεύει και να παίζεται σε πολύ διαφορετικούς χώρους. Τέλος, αυτονόητη είναι και η παιδαγωγική αξία που έχει η ζωντανή μουσική ως κίνητρο για να ασχοληθούν ίσως και τα παιδιά με κάποιο μουσικό όργανο.




Ο Ρομπέν των δασών απευθύνεται σε ηλικίες από 4 ετών. Στοχεύετε από πολύ μικρές ηλικίες μέχρι δημοτικό σχολείο, θα μπορούσε μια παράσταση εξ ολοκλήρου με κούκλες να σταθεί και για μεγαλύτερες ηλικίες; Για ποιο λόγο επιλέξατε αυτή την ηλικιακή ομάδα;


Η διαδεδομένη αντίληψη ότι το κουκλοθέατρο είναι μία τέχνη που αφορά μόνο μικρά παιδιά φαίνεται να διαψεύδεται σιγά σιγά και στην Ελλάδα. Σε χώρες με μεγάλη παράδοση στο κουκλοθέατρο, γίνονται πολλές παραστάσεις κουκλοθεάτρου και για ενήλικες. Ο Ρομπέν των Δασών απευθύνεται κυρίως σε παιδιά από 4 ετών, όμως είναι μία παράσταση που μπορούν να δουν με ενδιαφέρον και μεγαλύτερα παιδιά αλλά και οι ενήλικες. Αναζητούμε στο κοινό την αγνότητα της ματιάς των παιδιών, όμως θέλουμε οι παραστάσεις μας να δίνουν την ευκαιρία και στους ενήλικες να απολαμβάνουν αυτό που βλέπουν. Στον Ρομπέν υπάρχουν πολλά σημεία όπου κλείνουμε το μάτι στους ενήλικες και το χιούμορ είναι τέτοιο που κερδίζει όλες τις ηλικίες.




Όσον αφορά το εκπαιδευτικό κομμάτι, για ποιο λόγο ένας γονέας, ή ένα σχολείο θα διάλεγε την παράσταση σας;


Ο Ρομπέν της παράστασής μας είναι ένας ήρωας στα μάτια των παιδιών, που όμως χωρίς συντρόφους γίνεται αδύναμος. Σε μία εποχή που συναντάμε τόσο έντονα τον ατομικισμό, την προσωπολατρία και την ανάθεση των δικών μας προβλημάτων σε άλλους, η παράσταση επιχειρεί να αναδείξει αξίες όπως είναι η συλλογικότητα, το ομαδικό πνεύμα, η συνεργασία, η αλληλεγγύη κτλ. Επιπλέον, λόγω του χαρακτήρα της παράστασης τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν την θεατρική διαδικασία, καθώς βλέπουν πολύ καθαρά πως όλα αυτά που συμβαίνουν επί σκηνής είναι ένα παιχνίδι θεάτρου με τους ηθοποιούς να γίνονται κουκλοπαίκτες, αφηγητές, μουσικοί και να στήνουν όλη την παράσταση φανερά μπροστά στα μάτια τους.






Η παράσταση περιοδεύει σε σχολεία και χώρους πολιτισμού σε όλη την Ελλάδα. Τα σχολεία επιλέγουν κουκλοθέατρο, αντί θεάτρου;


Μα και το κουκλοθέατρο είναι πρώτα από όλα θέατρο. Είναι ένα ιδιαίτερο είδος θεάτρου που χρησιμοποιεί κούκλες και αντικείμενα, χαρίζοντάς τους ζωή με έναν μαγικό τρόπο που πάντα γοητεύει τα παιδιά. Στις παραστάσεις μας χρησιμοποιούμε μεγάλες κούκλες, σε ανθρώπινο ή μεγαλύτερο μέγεθος, που συνυπάρχουν και αλληλεπιδρούν με τους ηθοποιούς επί σκηνής, οπότε θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για έναν συνδυασμό θεάτρου και κουκλοθεάτρου. Πολλά σχολεία που θέλουν να φέρουν τα παιδιά σε επαφή με την τέχνη του κουκλοθεάτρου επιλέγουν τις παραστάσεις μας και λόγω της ιδιαιτερότητας του μεγέθους των κουκλών.




Η τιμή του εισιτηρίου είναι μόλις 5 ευρώ. Είναι αρκετά χαμηλή σε σχέση με άλλες παιδικές παραστάσεις; Με ποια κριτήρια διαμορφώσατε αυτή την τιμή;


Θέλουμε η τιμή του εισιτηρίου να είναι όσο το δυνατόν πιο προσιτή, ώστε να δίνεται η δυνατότητα να την παρακολουθήσουν και άνθρωποι οι οποίοι δυσκολεύονται οικονομικά και δυστυχώς όλο και περισσότεροι δυσκολεύονται στους άγριους καιρούς που ζούμε. Για αυτό αποφασίσαμε, στις παραστάσεις που δίνουμε για το κοινό σε χώρους εκτός σχολείων, να βάλουμε ένα πολύ χαμηλό εισιτήριο, μόλις 5 ευρώ. Στις παραστάσεις που δίνουμε στον χώρο των σχολείων το κόστος είναι 3 ευρώ για κάθε μαθητή και μπορεί να κατέβει ακόμα περισσότερο όταν ο αριθμός των μαθητών είναι μεγάλος. Η παράσταση απευθύνεται σε μαθητές νηπιαγωγείου και όλων των τάξεων του δημοτικού και έτσι στα περισσότερα σχολεία μπορεί να πέσει πολύ το κόστος ανά μαθητή. Φυσικά τα παιδιά που δυσκολεύονται να διαθέσουν ακόμα και αυτό το ελάχιστο ποσό δεν αποκλείονται, αλλά μπορούν να παρακολουθήσουν την παράσταση δωρεάν. Όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα στην τέχνη και εμείς από τη μεριά μας κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διασφαλίζουμε ότι αυτό το δικαίωμα δεν θα εκλείψει στις μέρες μας, όπως τόσα άλλα.




Δεν υπάρχουν πολλοί θίασοι κουκλοθέατρου αυτή την στιγμή στην Ελλάδα. Που οφείλεται κατά την γνώμη σου αυτό;


Πολλοί λόγοι συντελούν σ' αυτό. Ο σημαντικότερος λόγος ίσως είναι η έλλειψη κατάρτισης, καθώς δεν υπάρχουν σχολές κουκλοθεάτρου στην Ελλάδα και αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί με το αντικείμενο θα πρέπει να ψαχτεί αρκετά μόνος του και να παιδευτεί σε πολλές τέχνες και τεχνικές για να μπορέσει να προχωρήσει. Πάντως τα τελευταία χρόνια γίνονται σημαντικά βήματα, υπάρχουν αξιόλογα εργαστήρια που μπορεί να παρακολουθήσει κανείς, ιδιαιτέρως στην Αθήνα, και ίσως αυτός είναι ένας λόγος που αρχίζουν να ξεπηδούν όλο και περισσότερες ομάδες κουκλοθεάτρου με όρεξη και διάθεση να κάνουν πολλά και όμορφα πράγματα.




Πείτε μας λίγα λόγια για τον κουκλοθίασο Redicolo. Πως δημιουργήθηκε; Ποιος είναι ο σκοπός του;

Ο κουκλοθίασος Redicolo δημιουργήθηκε το 2011 από μένα και τον Γιάννη Μόμτσιο, με σκοπό τη δημιουργία παραστάσεων κουκλοθεάτρου που θα μπορούν να ταξιδεύουν. Επιμελούμαστε τις παραστάσεις από το σχεδιασμό και την κατασκευή των κουκλών μέχρι την εμψύχωση, τη σύνθεση μουσικής, τη σκηνοθεσία και την οργάνωση παραγωγής. Ανάλογα με τις ανάγκες κάθε παραγωγής συνεργαζόμαστε και με άλλους καλλιτέχνες. Δίνουμε παραστάσεις σε σχολεία και χώρους πολιτισμού από την Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία, μέχρι τη Θεσσαλία, την Δυτική και Ανατολική Μακεδονία και κατά περιόδους φτάνουμε και πιο μακριά μέχρι την Αθήνα ή τη Ρόδο.




Η ομάδα σας λέγεται Redicolo. Πως προέκυψε το συγκεκριμένο όνομα; Τι συμβολίζει για εσάς; Και τι προσδοκίες δημιουργεί στο κοινό;


Το όνομα Redicolo ήταν μία ιδέα της στιγμής και μας άρεσε για πολλούς λόγους. Δηλώνει την απέχθεια μας στη σοβαροφάνεια, υπονοεί ότι είμαστε έτοιμοι να γελοιοποιηθούμε για να διασκεδάσουμε τον κόσμο, όπως έκαναν κάποτε οι γελωτοποιοί ή οι σαλτιμπάγκοι, που με τις μικρές και ευέλικτες παραστάσεις τους ταξίδευαν παντού και παίζανε για όλο τον κόσμο. Επιπλέον, παραπέμπει στην Ιταλία, μία χώρα με τεράστια παράδοση στο κουκλοθέατρο και στο θέατρο δρόμου. Σαν όνομα έχει ωραία ακουστική και όποιος το ακούει το θυμάται. Φαντάζομαι ότι οι περισσότεροι που το ακούνε αναρωτιούνται γιατί διαλέξαμε ένα τέτοιο όνομα και αυτό σαν γεγονός έχει το γούστο του.




Πως είναι οι οικονομικές συνθήκες για μια ομάδα; Μπορείς να βγάλεις τα προς το ζην μέσα από ένα θίασο, και δη παιδικού θεάτρου; Υπάρχει κάποια σχετική χρηματοδότηση;


Δεν υπάρχει χρηματοδότηση από κάπου, σαν ομάδα επιβαρυνόμαστε με το κόστος κάθε παραγωγής και προσπαθούμε να καλύψουμε τα έξοδα πριν αρχίσει να αμείβεται και η προσωπική εργασία. Όσο πιο μικρή είναι μια ομάδα τόσο περισσότερη δουλειά αναλογεί σε κάθε άτομο σε όλα τα επίπεδα, πέρα από το καθαρά καλλιτεχνικό κομμάτι της δημιουργίας της παράστασης και των παρουσιάσεων της που είναι πάντα ευχάριστο. Τα ίδια άτομα αναγκάζονται να αναλαμβάνουν όλες τις εργασίες και απαιτούνται πολλές ώρες μέσα στην ημέρα για να βγει η δουλειά. Για παράδειγμα, η επικοινωνία της παράστασης απαιτεί πολύ χρόνο και κόπο και συνήθως δεν πληρώνεται όσο αξίζει. Όμως χωρίς αυτήν δεν μπορεί ο κόσμος να πληροφορηθεί για αυτό που κάνουμε και έτσι αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της δουλειάς μας.





Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς. Ποια είναι η Δέσποινα Καλπενίδου; Ποια είναι η πορεία σας στο χώρο του θεάτρου και πως οδηγηθήκατε στο να δημιουργήσετε μια ομάδα κουκλοθεάτρου;


Οι πρώτες επαφές με το χώρο του θεάτρου ήταν μέσω της Θεατρικής Ομάδας του Φυσικού ΑΠΘ, όταν ήμουν φοιτήτρια. Ενθουσιασμένη από το πόσο δημιουργική είναι η διαδικασία προετοιμασίας μίας θεατρικής παράστασης, αποφάσισα να παρακολουθήσω μαθήματα στο θεατρικό εργαστήρι Ακτίς Αελίου που μόλις είχε ανοίξει. Ακολούθησαν όμορφα θεατρικά χρόνια μέσα στις ομάδες, τις παραστάσεις, τα μαθήματα και τα σεμινάρια. Δάσκαλοί μου στο θέατρο ήταν το Φοιτητικό Θέατρο με το οποίο ασχολήθηκα πολλά χρόνια μαζί με τον Γιάννη, σκηνοθετώντας παραστάσεις στις ομάδες Φυσικού, Μαθηματικού, Ιστορικού-Αρχαιολογικού και Αρχιτεκτονικής του ΑΠΘ και φυσικά το Θέατρο Τέχνης Ακτίς Αελίου από το οποίο διδάχτηκα και ως μαθήτρια του εργαστηρίου αλλά και ως μέλος του θιάσου αργότερα, συμμετέχοντας στις επαγγελματικές παραστάσεις. Κάποια στιγμή αρχίσαμε με τον Γιάννη να καταπιανόμαστε με την κατασκευή κουκλών και φτιάξαμε στο σπίτι ένα μικρό εργαστήρι, όπου περνούσαμε πολύ χρόνο. Παρακολουθήσαμε σεμινάρια και παραστάσεις κουκλοθεάτρου, γνωρίσαμε ανθρώπους του χώρου και έτσι σιγά σιγά γεννήθηκε η ιδέα δημιουργίας μίας δικής μας ομάδας κουκλοθεάτρου.



Γιατί επιλέξατε να δημιουργήσετε μια ομάδα και όχι να ενταχθείτε –συνεργαστείτε με κάποιον άλλο οργανισμό; Είναι βιώσιμη η επιλογή αυτή;


Κάναμε θέατρο πολλά χρόνια μέσα σε ομάδες, μικρές και μεγάλες, ερασιτεχνικές και επαγγελματικές. Ξέρουμε πόσο χρονοβόρος είναι ο συντονισμός πολλών ανθρώπων και πόσο δύσκολες μπορεί να γίνουν οι σχέσεις μέσα σε δύσκολες συνθήκες. Κάποια στιγμή νιώσαμε ότι ήρθε η ώρα να κάνουμε το βήμα για μία δική μας ομάδα που να μπορεί να κάνει κουκλοθέατρο με τους όρους της, όπως το ονειρευτήκαμε. Σε πρώτη φάση αποφασίσαμε η ομάδα μας να μείνει μικρή και ευέλικτη, ώστε να μπορούν τα έσοδα της να καλύπτουν τα μέλη της και να τους δίνουν την δυνατότητα να αφοσιωθούν στην ομάδα. Οι καιροί είναι δύσκολοι και ο τρόπος που δουλεύουμε απαιτεί πλήρη διαθεσιμότητα και απόλυτη ευελιξία. Έτσι για την ώρα αναλαμβάνουμε μεγάλο μέρος της δουλειάς μόνοι μας και όσο μας επιτρέπουν τα έσοδα της ομάδας, συνεργαζόμαστε και με άλλους ανθρώπους.




Ποια είναι τα επόμενα σχέδια της ομάδας;


Μέσα στα άμεσα σχέδια είναι τα ταξίδια του Ρομπέν σε Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις στη Βόρεια Ελλάδα, μέσα στο χειμώνα προγραμματίζουμε περιοδεία σε σχολεία της Θεσσαλίας, της Δυτικής Μακεδονίας, της Ρόδου και όπου αλλού προλάβουμε, ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι παραστάσεις σε σχολεία και χώρους πολιτισμού στην Κεντρική Μακεδονία. Σιγά σιγά μπαίνει στα σκαριά η δημιουργία μίας νέας παράστασης και, αν και εφόσον μας το επιτρέψουν τα οικονομικά της ομάδας, η αγορά ενός βαν, που θα διευκολύνει πολύ τις μετακινήσεις του κουκλοθιάσου μας.




Και κλείνοντας, δώστε μας μια γεύση από την παράσταση.

Οι κάτοικοι του χωριού στενάζουν από τη φτώχεια κάτω από την άδικη διακυβέρνηση του βασιλιά. Μόνη τους ελπίδα ο Ρομπέν, ο ήρωάς τους, που καταφέρνει να τα βάζει με τους φρουρούς του βασιλιά και να αποκαθιστά τις αδικίες. Μέχρι που ο βασιλιάς αποφασίζει να εκμεταλλευτεί το αδύνατό του σημείο...




Πείτε μας κάποια σχόλια και αντιδράσεις θεατών μικρών και μεγάλων που σας έκαναν εντύπωση


Μία μαμά μας έγραψε πρόσφατα: "…Ο δυόμιση χρονών γιος μου σχεδόν κάθε μέρα λέει μία ατάκα από ό,τι συγκράτησε: "ακούσατε ακούσατε..." "Ο βασιλιάς…", με ρωτάει που είναι ο μουσικός κ.α. …". Σε μία εποχή που όλα τείνουν να συμβαίνουν πίσω από μία οθόνη και τα παιδιά βρίσκουν όλο και λιγότερες δημιουργικές διεξόδους κοινωνικοποίησης, είναι τόσο συγκινητικό να βλέπει κανείς πόσο σημαντική μπορεί να είναι μία παράσταση ακόμα και για τα πολύ μικρά παιδιά και πόσο μπορεί να τα επηρεάσει η ζωντάνια αυτής της τέχνης.



Ευχαριστώ πολύ


Εγώ σας ευχαριστώ!



***



Παίζουν:

Κώστας Καλουδιώτης – Ρομπέν, Χήρα, Κοριτσάκι, Τελάλης

Γιάννης Μόμτσιος – Βασιλιάς, Σερίφης, Χωρικοί, Τελάλης

Κούκλες: Κουκλοθίασος REDICOLO

Κείμενο: Ματίνα Τσικριτζή

Σκηνοθεσία: Δέσποινα Καλπενίδου

Σκηνικό: Βίκυ Γούσιου

Μουσική: Γιάννης Μόμτσιος

Φωτογραφίες: Ελευθερία Καλπενίδου

Video: Χασάν Σεχ

Οργάνωση παραγωγής: Δέσποινα Καλπενίδου

Παραγωγή: Κουκλοθίασος REDICOLO

INFO παράστασης



ΡΟΜΠΕΝ ΤΩΝ ΔΑΣΩΝ η αληθινή ιστορία

από τον κουκλοθίασο redicolo



Πολυχώρος ΕΝΩ

κάθε Σάββατο στις 6μμ

Πρεμιέρα: Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015 στις 6μμ

Ημερομηνίες: 10/10/2015 – 19/12/2015

Διεύθυνση: Ερμού 11 και Ίωνος Δραγούμη γωνία, Θεσσαλονίκη

Είσοδος: 5 ευρώ

Διάρκεια: 50 λεπτά

Ηλικίες: από 4 ετών

Επικοινωνία: 2310425097, 6976055790