1. Cinema
  2. Εξώστης Θ

Ευτυχία

γράφει η Μελπομένη Ελμάζη

ΕΛΛΑΔΑ, 2019, ΕΓΧΡΩΜΟ, ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΔΡΑΜΑ-ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ, ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 123', ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΓΓΕΛΟΣ ΦΡΑΤΖΗΣ, ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ ΟΙ: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Κάτια Γκουλιώνη, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Θάνος Τοκάκης




Η τραγική ειρωνεία που σχηματίζεται μεταξύ του μικρού ονόματος της μεγάλης Ελληνίδας στιχουργού, Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου και της ζωής που είχε να διανύσει, που μόνο ευτυχία δεν θύμιζε, ήταν το κυρίαρχο συστατικό για να κάνει τον πολυβραβευμένο σκηνοθέτη Άγγελο Φρατζή μαζί με την σεναριογράφο Κατερίνα Μπέη να αποφασίσουν να μεταφέρουν την ζωή της στο "πανί", δημιουργώντας μια ξεχωριστή βιογραφική δραματική ταινία.


Η ταινία είναι βασισμένη σε μαρτυρίες του εγγονού της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου και του βιβλίου που έγραψε η εγγονή της Ευτυχίας βασισμένο στον βίο της γιαγιάς της. Αξίζει να αναφέρουμε πως η ζωή της ήταν πηγή έμπνευσης και για τον χώρο του θεάτρου με τον Πέτρο Ζούλια να αναλαμβάνει την σκηνοθεσία και την ηθοποιό Νένα Μεντή να πρωταγωνιστεί.


Όποιος δει την "Ευτυχία" δεν μπορεί να μην παρατηρήσει τον δυναμισμό που χαρακτηρίζει την ηρωίδα. Είναι μια γυναίκα μπροστά από την εποχή της που κοιτάζει την ζωή με μια διαφορετική σκοπιά, μια σκοπιά που λείπει από πολλούς και στις μέρες μας. Μπροστά στα θέλω της κάθε εμπόδιο φαντάζει απλά μια λεπτομέρεια ενώ πολλές φορές την βλέπουμε να μετατρέπει την κάθε αναποδιά που της προκύπτει σε διευκόλυνση ώστε να φτάσει πιο κοντά στον επικείμενο σκοπό της.


Προτιμά τον έρωτα από την βολή της και βάζει πάθος στις σχέσεις της αλλά και στην δουλειά της.


Η αφήγηση της ταινίας είναι μη γραμμική αφού συνυφαίνονται δυο χρονικά διαστήματα της ζωής της, αυτό της νεαρής Ευτυχίας που ερμηνεύει η Κατερίνα Γκουλιώνη, με την πιο ώριμη πλευρά της που ενσαρκώνει η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. Κύρια είναι η συμβολή του δημιουργού Φοίβου Δεληβοριά στην αφήγηση της ταινίας σε ρόλο παρουσιαστή της εκδήλωσης με πολλά ονόματα του ρεμπέτικου μουσικού πενταγράμμου καλεσμένα. Αυτή τη σεκανς ο Φρατζής την χρησιμοποιεί συχνά ως μετάβαση στην ροή της ταινίας. Συχνά τα γεγονότα παρουσιάζονται αποσπασματικά και εκτός χρονικής ακολουθίας Έτσι αυτή η πιο σύνθετη δομή μας καλεί σε μια πολύ πιο διεισδυτική και ενεργή συμμετοχή από ότι θα επέτρεπε μια γραμμική χρονολογική παράθεση.